Jak włączyć orzechy do przygotowywanych dań na co dzień

Orzechy są skarbnicą witamin i mikroelementów, takich jak magnez oraz kwasy tłuszczowe Omega 3. Stanowią znakomity składnik zróżnicowanej diety, pomagają zadbać o zdrowie mózgu, rozwój mięśni oraz piękny wygląd. Zgodnie z zaleceniami dietetyków, należy spożywać jedną garść orzechów dziennie. Tylko jak to zrobić?

Dodatek do śniadań, ciast i sałatek

Wkomponowanie orzechów do swojego menu nie będzie specjalnie trudne. Są one bowiem znakomitym dodatkiem zarówno do słodkich, jak i wytrawnych dań. Na dobry początek dnia, warto zaserwować bliskim owsiankę lub kaszę jaglaną, właśnie z dodatkiem orzechów (np. nerkowca lub laskowych). Do ciasta z owocami, można przygotować migdałową kruszonkę lub dodać dowolnych orzechów do ciasta czekoladowego czy też domowych ciasteczek owsianych. W różnego rodzaju sałatkach znakomicie sprawdzają się z kolei orzechy włoskie np. w towarzystwie buraka i sera feta. Bliscy nie przepadają za orzechami? Można je zmielić i dodać do koktajlu lub jogurtu, a nawet słodkich placuszków (mogą zastąpić mąkę).

Jak wybrać najlepsze orzechy?

Idealnie byłoby spożywać różne rodzaje orzechów, warto więc posiadać w domu ich odpowiedni wybór oraz codziennie serwować bliskim inne. Co z ich ceną? Zastanawiając się nad kosztem takich bakalii, należy wziąć pod uwagę ich jakość oraz rodzaj. Dobrym przykładem są choćby orzechy włoskie ceny których są dość zróżnicowane. Te najlepsze, wysokiej jakości, bez żadnych dodatków chemicznych, kosztują od kilkunastu złotych za pół kg. Biorąc zaś pod uwagę, że spożywa się ich niewielką porcję dziennie, nie wydaje się to zbyt wygórowaną ceną. Tym bardziej, że zdrowie jest najważniejsze.

  • Ponad Horyzont
    Znajdziesz tu ciekawe informacje na wszystkie tematy - zarówno te poważniejsze, jak i luźniejsze. Te, związane z pracą, biznesem i techniką, ale także dotyczące zdrowego życia, mody i hobby.

Random Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*

trzy × 2 =