Przeglądy rejestracyjne pojazdów to obowiązkowe badania techniczne, które mają na celu zweryfikować stan techniczny aut poruszających się po polskich drogach. Na podstawie przeprowadzonych badań diagnosta dopuszcza dany samochód do ruchu. W przypadku stwierdzenia usterek właściciel jest zobowiązany do ich usunięcia i powtórnego udania się na certyfikowaną stację diagnostyczną. Jeśli chodzi o auta nowe, to pierwszy przegląd rejestracyjny wykonuje się po trzech latach od daty zakupu. Przeglądy rejestracyjne aut używanych wykonuje się raz w roku.
Podczas wykonywania badań technicznych diagnosta kontroluje nadwozie, podwozie, hamulce, opony, silnik oraz systemy bezpieczeństwa samochodu. W przypadku nadwozia przedmiotem kontroli będzie przede wszystkim oświetlenie oraz stan technicznych szyb. Przepalone żarówki lub jakiekolwiek pęknięcia widoczne na szybach będą dyskwalifikować dany pojazd i sprawią, że diagnosta skieruje auto do mechanika. Podczas kontrolowania podwozia sprawdza się głównie luzy na maglownicy, na końcówkach drążków lub sworzniach. Jeśli chodzi o hamulce, to kontroluje się ich siłę i skuteczność działania. Należy pamiętać, że przedmiotem badania jest także hamulec ręczny. Kolejnym etapem przeprowadzania przeglądów rejestracyjnych powinna być kontrola stanu opon. W dalszej części diagnosta kontroluje stan techniczny jednostki napędowej. Wchodząc pod samochód sprawdza, czy z silnika nie wycieka olej lub inne płyny eksploatacyjne. Po uruchomieniu silnika i włożeniu sondy do wydechu analizuje jakość wydobywających się spalin. Ostatnim etapem jest sprawdzenie, czy na desce rozdzielczej nie wyświetlają się żadne błędy systemów bezpieczeństwa.
W przypadku pomyślnego przejścia badań technicznych diagnosta wbija stosowną pieczątkę do dowodu rejestracyjnego. Po wykryciu usterek właściciel samochodu otrzymuje ich listę. Od tego momentu ma 14 dni na usunięcie problemów i ponowne udanie się na stację diagnostyczną w celu uzyskania pieczątki dopuszczającej pojazd do ruchu.