Pełna księgowość to niezwykle złożony i kompleksowy sposób ewidencjonowania wszelkich zdarzeń finansowych zachodzących w danej firmie. Pozwala ona na dokonanie szczegółowej analizy kondycji, w jakiej aktualnie znajduje się przedsiębiorstwo. Poza tym umożliwia bardzo rzetelne zaplanowanie budżetu. Jeśli zależy nam na profesjonalnych usługach w zakresie prowadzenia pełnej księgowości, to możemy skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Na http://www.drd.pl można sprawdzić zakres usług jednego z nich.
Pełna księgowość polega przede wszystkim na prowadzeniu ewidencji wszystkich przychodów oraz rozchodów – łącznie z manewrami finansowymi. Oprócz tego obejmuje inwentaryzację majątku, regularne sporządzanie sprawozdań za konkretny rok obrotowy i przygotowywanie kart wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie. W jej skład wchodzą zazwyczaj następujące elementy:
– główny dziennik
– konta księgi właściwej i ksiąg pomocniczych
– zestawienia obrotów i sald
– wykaz aktywów oraz pasywów
Dodajmy, że do prowadzenia pełnej księgowości są zobligowane wszelkie spółki akcyjne, z.o.o., komandytowe, jawne i partnerskie, które w poprzednim roku uzyskały przychód na poziomie minimum 2 mln euro.