Zakres pełnej księgowości

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pełna księgowość to niezwykle złożony i kompleksowy sposób ewidencjonowania wszelkich zdarzeń finansowych zachodzących w danej firmie. Pozwala ona na dokonanie szczegółowej analizy kondycji, w jakiej aktualnie znajduje się przedsiębiorstwo. Poza tym umożliwia bardzo rzetelne zaplanowanie budżetu. Jeśli zależy nam na profesjonalnych usługach w zakresie prowadzenia pełnej księgowości, to możemy skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Na http://www.drd.pl można sprawdzić zakres usług jednego z nich.

Przychody i rozchody pod ścisłą kontrolą

Pełna księgowość polega przede wszystkim na prowadzeniu ewidencji wszystkich przychodów oraz rozchodów – łącznie z manewrami finansowymi. Oprócz tego obejmuje inwentaryzację majątku, regularne sporządzanie sprawozdań za konkretny rok obrotowy i przygotowywanie kart wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie. W jej skład wchodzą zazwyczaj następujące elementy:

– główny dziennik

– konta księgi właściwej i ksiąg pomocniczych

– zestawienia obrotów i sald

– wykaz aktywów oraz pasywów

Dodajmy, że do prowadzenia pełnej księgowości są zobligowane wszelkie spółki akcyjne, z.o.o., komandytowe, jawne i partnerskie, które w poprzednim roku uzyskały przychód na poziomie minimum 2 mln euro.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Z jakich włosów tworzone są peruki?
Z jakich włosów tworzone są peruki?
Peruki stają się coraz modniejsze. Niektórym są one niezbędne ze względu na skutki spowodowane trudnym i ciężkim leczeniem, ale w […]
Spośród jakich mebli wybrać te przeznaczone do biura?
Spośród jakich mebli wybrać te przeznaczone do biura?
Meble biurowe są bardzo ważną częścią każdej przestrzeni biurowej. Meble biurowe, które wybierzesz, mogą oznaczać różnicę między produktywnym i wydajnym […]
Solidne regały
Solidne regały
Szukając solidnego regału, należy zwrócić uwagę na kilka elementów. Od tego, z jakich surowców i jak starannie dana firma je […]