Zakres pełnej księgowości

Pełna księgowość to niezwykle złożony i kompleksowy sposób ewidencjonowania wszelkich zdarzeń finansowych zachodzących w danej firmie. Pozwala ona na dokonanie szczegółowej analizy kondycji, w jakiej aktualnie znajduje się przedsiębiorstwo. Poza tym umożliwia bardzo rzetelne zaplanowanie budżetu. Jeśli zależy nam na profesjonalnych usługach w zakresie prowadzenia pełnej księgowości, to możemy skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Na http://www.drd.pl można sprawdzić zakres usług jednego z nich.

Przychody i rozchody pod ścisłą kontrolą

Pełna księgowość polega przede wszystkim na prowadzeniu ewidencji wszystkich przychodów oraz rozchodów – łącznie z manewrami finansowymi. Oprócz tego obejmuje inwentaryzację majątku, regularne sporządzanie sprawozdań za konkretny rok obrotowy i przygotowywanie kart wynagrodzeń osób zatrudnionych w firmie. W jej skład wchodzą zazwyczaj następujące elementy:

– główny dziennik

– konta księgi właściwej i ksiąg pomocniczych

– zestawienia obrotów i sald

– wykaz aktywów oraz pasywów

Dodajmy, że do prowadzenia pełnej księgowości są zobligowane wszelkie spółki akcyjne, z.o.o., komandytowe, jawne i partnerskie, które w poprzednim roku uzyskały przychód na poziomie minimum 2 mln euro.

  • Ponad Horyzont
    Znajdziesz tu ciekawe informacje na wszystkie tematy - zarówno te poważniejsze, jak i luźniejsze. Te, związane z pracą, biznesem i techniką, ale także dotyczące zdrowego życia, mody i hobby.

Random Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*

trzy × pięć =