Bilbordy stanowią stały element dużych, jak i coraz częściej nawet małych miast. Towarzyszą nam nieustannie – w drodze do pracy, szkoły, na zakupy czy nawet na spacerze. Firmy często decydują się na wykorzystanie bilbordów w swojej kampanii marketingowej. Jakie są ich zalety?
Oczywistą zaletą jest rozmiar bilbordów. Przez ich wielkoformatowy rozmiar są zauważalne, nawet ze znacznej odległości. Przy niektórych spotkać można nawet oświetlenie, dzięki czemu przekaz reklamy jest czytelny także nocą. Podczas poruszania się po mieście mimowolnie zwracamy na bilbordy uwagę. Rejestrujemy zmiany, pojawienie się nowych reklam, czasem nawet sama ich treść „utkwi” w głowie, przez co potem możemy ją łatwo powiązać z konkretną firmą. Kierowcy, a także pasażerowie, stojąc w korkach są stałymi odbiorcami bilbordów, gdyż w takiej sytuacji często patrzą za okno przez brak innego zajęcia.
Takie reklamy mają prosty przekaz, a do tego nie są tak nachalne, jak te radiowe czy telewizyjne. W trakcie tych ostatnich odbiorca często zajmuje się czymś innym, zmienia program, czy może po prostu wyłączyć lub wyciszyć odbiornik. Trudno natomiast jest nie patrzeć na bilbord. Dla wielu odbiorców bilbordy są neutralne. Uproszczenie przekazu sprawia, że ta mała (lecz wystarczająca) dawka informacji posłuży potem aby odnaleźć w pamięci daną firmę i skorzystać z jej usług. Kolejną ważną zaletą jest fakt, że bilbordy są stosunkowo tanie w porównaniu do tego, jakie oddziaływanie mają. Reklamowanie produktu na tablicach reklamowych w Lublinie, Wrocławiu, Warszawie czy w innych dużych miastach w Polsce stanowi część udanej kampanii marketingowej.