Najczęstsze powody usterki tłumików samochodowych

Jednym z elementów, które zapewniają prawidłową i bezproblemową eksploatację pojazdu, jest układ wydechowy. Jego budowa jest stosunkowo prosta, mimo to zdarzają się usterki lub awarie, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Najczęstsza awarie tłumików

układ wydechowy, w którego skład wchodzą m.in. tłumiki, odpowiada za właściwą pracę silnika, w znaczny sposób wpływa na komfort jazdy, a także przyczynia się do zmniejszenia ilości szkodliwych gazów emitowanych do atmosfery. Zasadniczo awarie dotyczą starszego typu pojazdów, nie mniej jednak mogą wystąpić także w samochodach nowych, zwłaszcza intensywnie eksploatowanych. Złe warunki pracy, m.in. woda gromadząca się na jezdni po opadach, ciepłe spaliny oraz wytrącająca się ze środka pojazdu para wodna mogą przyczynić się do powstania rdzy, która sukcesywnie niszczy tłumiki samochodowe.

Postępująca rdza może przyczynić się do zapchania rury wydechowej, o czym świadczy spadek mocy oraz „dławienie się” silnika podczas użytkowania pojazdu. Doraźnym rozwiązaniem jest oklejenie uszkodzonego tłumika taśmą uszczelniającą lub zaspawanie go łatkami, są to jednak działania krótkotrwałe – wcześniej czy później konieczna będzie wizyta w warsztacie samochodowym. Jeśli jednak rdza zaatakuje całe rury, dodatkowo pojawią się w nich dziury, nastąpi rozkład wkładu w tłumiku, bądź katalizator będzie niedrożny lub ulegnie rozkruszeniu – jedynym wyjściem jest wymiana tłumika. Wysokiej jakości produkty, trwałe i odporne na czynniki zewnętrzne, można znaleźć tutaj: https://pamaku.pl/tlumiki-i1.html.

  • Ponad Horyzont
    Znajdziesz tu ciekawe informacje na wszystkie tematy - zarówno te poważniejsze, jak i luźniejsze. Te, związane z pracą, biznesem i techniką, ale także dotyczące zdrowego życia, mody i hobby.

Random Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*

3 + pięć =