Prowadzenie sklepu to spore wyzwanie, zwłaszcza w zakresie obsługi klienta. By zadowolić najbardziej wymagających i ułatwić im wygodne i bezstresowe zakupy potrzeba dobrej organizacji sklepu, właściwej oceny ekspozycji, ale nie tylko. Kluczową rolę odgrywają również służące do pakowania towarów sklepowe wózki i koszyki. Poznaj sposoby na to, by klienci chętnie wracali do Twojego sklepu i by kojarzył się im on z ekspresowymi i łatwymi zakupami.
Klient, który udaje się na zakupy ma jasno określony cel: chce znaleźć wszystkie produkty ze swojej listy, najlepiej w jak najkrótszym czasie, by nie tracić go zbyt wiele na spacery między półkami. Jako właściciel sklepu musisz przede wszystkim zadbać o świetną organizację i porządek na regałach. Dobrze, kiedy wszystkie produkty można znaleźć na swoich miejscach, sklepowe alejki są jasno oznaczone, a ceny obecne i przypisane do wszystkich właściwych półek, tak by klient korzystał z czytnika w ostateczności i by nie poczuł się oszukany przy kasie, kiedy okazuje się, że towar jest droższy niż wynikało to z informacji na regale. Staraj się, by odwiedzającym sklep nie przeszkadzały wszędzie ułożone palety pełne towaru, które nierzadko przysłaniają frontowe produkty i uniemożliwiają dostanie się do regału. By zachęcić klienta do zakupu określonych produktów zadbaj o odpowiednią aranżację sklepu, dostosowując design regałów do rodzaju towaru: w przypadku pieczywa idealnie sprawdzą się drewniane półki, jeśli zaś chodzi o warzywa i owoce trafionym wyborem będą duże „wyspy”, dzięki którym klienci będą mogli swobodnie pakować świeże produkty, bez ścisku i oczekiwania.
Podczas robienia zakupów należy zapewnić klientom wszystkie niezbędne dodatki, bez których dotykanie towaru czy jego pakowanie jest niehigieniczne i niepraktyczne. Mowa tutaj przede wszystkim o reklamówkach, które są obowiązkowym dodatkiem na jarzynowym stanowisku, foliowych rękawiczkach, bez których nie obędzie się żadna ekspozycja pieczywa lub warzyw, które zabrudzają ręce (jak np. ziemniaki) czy też papierowych torebkach, do których klienci pakują wyroby cukiernicze. Najważniejszym i zarazem pierwszym ułatwieniem, które musisz zagwarantować klientowi jest sklepowy wózek, do którego będzie mógł załadować towar. Wózek sklepowy powinien być stabilny, posiadać komfortowy uchwyt w postaci plastikowej rączki i posiadać odpowiednią pojemność. Młodzi rodzice na pewno docenią także dodatek w postaci siedziska dla dziecka. Wózki sklepowe o różnych parametrach z powodzeniem kupisz na stronie zaufanego sklepu internetowego, jak np. https://meble-do-sklepu.pl/kategoria-sklep/wszystkie-wozki-sklepowe/, oferującego nowe, ale i używane wyposażenie.