Jak wrócić do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie?

Czasami w wyniku splotu różnych okoliczności nie jesteśmy w stanie prowadzić stylu życia, który najbardziej nam odpowiada. Nadgodziny w pracy, choroby i wypadki czy zaabsorbowanie życiem rodzinnym uniemożliwia często realizację zamierzeń sportowych. Stan ten może się przeciągać, a im dłużej nie podejmujemy aktywności fizycznej, tym trudniej wrócić do dobrej formy. Gdy już wreszcie mamy czas na ulubione ćwiczenia odkrywamy, że powrót do sprawności sprzed miesięcy będzie dużym wyzwaniem. Oto kilka sposobów na to, by był on możliwie szybki i nie wiązał się z możliwymi kontuzjami. 

Stopniowy powrót

Trzeba pamiętać, że ciało jest plastyczne. Dostosowuje się ono do aktualnych warunków funkcjonowania. Brak aktywności powoduje osłabienie i zmniejszenie się niektórych mięśni, a także zmian w układzie nerwowym. Wniosek jest więc prosty. Powrót do sportu musi być stopniowy, a organizmu nie wolno przeciążać na starcie. Z początku może się wręcz wydawać, że zgubiona gdzieś forma nigdy już nie wróci, jednak z czasem cierpliwe zwiększanie objętości treningu zaczyna przynosić rezultaty.

Przydatna pomoc

Powrót do aktywności po długiej przerwie może stanowić pewne niebezpieczeństwo. Odzwyczajony od pewnych czynności organizm może nie wytrzymać obciążenia i zwyczajnie ulec uszkodzeniu. W staraniach o odzyskanie formy warto zwrócić się o pomoc do trenera personalnego. Ofertę takich usług można znaleźć choćby na stronie https://trenerhub.pl/trener-personalny/trener-personalny-lodz/. Trening ze wsparciem jest bezpieczniejszy i przynosi na ogół lepsze efekty. 

  • Znajdziesz tu ciekawe informacje na wszystkie tematy - zarówno te poważniejsze, jak i luźniejsze. Te, związane z pracą, biznesem i techniką, ale także dotyczące zdrowego życia, mody i hobby.

Random Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*

pięć × 1 =