W ostatnim czasie można zauważyć rosnące zainteresowanie usługami kurierskimi. W dużej mierze wynika to z faktu, że przesyłki kurierskie docierają do odbiorcy w stosunkowo krótkim czasie, bezpośrednio pod wskazany adres. Przedmiotowe rozwiązanie cieszy się zainteresowaniem zarówno wśród firm, jak i osób prywatnych.
Dostarczenie standardowej przesyłki kurierskiej trwa zazwyczaj kilka dni – istotnym czynnikiem jest w tym przypadku odległość oraz środki transportowe, wykorzystywane w celu dostarczenia paczki. Czas dostarczenia przesyłki za granicę jest proporcjonalnie dłuższy niż dostarczenie paczki w obrębie kraju.
Zdarzają się jednak sytuacje, gdy przesyłka musi dotrzeć do odbiorcy możliwie najszybciej. W tym przypadku optymalnym rozwiązaniem jest szybka paczka, czyli przesyłka dostarczana najpóźniej następnego dnia w określonych godzinach. Wspomniana usługa adresowana jest dla wszystkich klientów – zarówno przedsiębiorstw, jak i osób fizycznych, oraz realizowana jest przede wszystkim w zakresie przesyłek krajowych.
Firmy kurierskie systematycznie aktualizują ofertę, wzbogacając ją o dodatkowe usługi. W dużej mierze jest to odpowiedź na potrzeby klientów oraz rosnącą konkurencję. Wprowadzenie usług dodatkowych korzystnie wpływa na wizerunek firmy, zachęcając kolejne do osoby do skorzystania z propozycji kurierskiej.
Dostarczona na czas paczka kurierska to najlepsza reklama dla firm kurierskich. Mogą oczywiście zdarzyć się sytuacje, że przesyłka dotrze do adresata z mniejszym lub większym poślizgiem, aczkolwiek w tej sytuacji rzetelny kurier kontaktuje się z odbiorcą, informując o opóźnieniu. Należy zauważyć, że w przeważającej większości poślizg w doręczeniu wynika z czynników, na które kurier nie ma żadnego wpływu (np. utrudnienia drogowe).