Wszyscy wiemy, że opony letnie nie sprawdzają się tak dobrze w niskich temperaturach, a opony zimowe nie sprawdzają się w wysokich temperaturach. Ale dlaczego tak się dzieje? Wynika to z mieszanki gumy, z której są wykonane.
W lecie guma zastosowana w oponie ma wysoki wskaźnik miękkości. Jest miękka i lepka, więc dobrze trzyma się drogi w gorące dni. Jednak gdy robi się zimno, guma staje się sztywniejsza i twardsza – ale niekoniecznie bardziej wytrzymała. Podczas jazdy po śniegu lub lodzie potrzebna jest opona z bardziej miękką mieszanką, która zapewni lepszą trakcję na śliskich nawierzchniach.
Należy pamiętać, że opony zimowe mają mniejszą głębokość bieżnika niż zwykłe opony, więc łatwiej niż w przypadku opon zimowych może dojść do ich zapchania śniegiem.
W oponach zimowych stosowane są dwie różne mieszanki: jedna do twardych nawierzchni, takich jak beton lub asfalt, a druga do miękkich, takich jak śnieg i drogi pokryte lodem. Główna różnica między tymi dwiema mieszankami polega na tym, że do jednej z nich dodaje się więcej krzemionki niż do drugiej, ponieważ krzemionka lepiej niż zwykła guma rozpuszcza lód. Z tego powodu opony zimowe nazywane są także oponami zimowymi o wysokich osiągach. Świadczą też o tym inne parametry, którymi charakteryzuje się najlepsze ogumienie. Dlatego też warto pomyśleć o oponie producenta marki Kormoran, która dzięki zawartej mieszance, zapewni odpowiedni komfort podczas jazdy w sezonie zimowym.