Z roku na rok wzrasta zainteresowanie zakupami internetowymi. Jest to wygodny sposób nabywania towarów, często znacznie tańszy niż w tradycyjnym sklepie. Często zdarza się tak, że firmy sprzedające produkty online, mają większy wachlarz ofert niż te stacjonarne.
Nie wystarczy po prostu założyć stronę, dodać zdjęcia i zacząć sprzedawać. Od przedsiębiorcy wymaga się, aby stworzył przejrzysty oraz zgodny z prawem konsumenta regulamin sklepu internetowego. Nie może on zawierać klauzul sprzecznych z dobrym obyczajem oraz być jawnie niekorzystny dla klienta. Rejestr niedozwolonych klauzul prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dlatego warto śledzić jego zalecenia i na bieżąco aktualizować regulamin.
Przedsiębiorca na swojej witrynie musi podać szereg danych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Do tych danych należy:
– nazwa przedsiębiorstwa
– adres siedziby przedsiębiorcy
– numer NIP i REGON
– dane kontaktowe
Oprócz tego, należy jasno określić sposób dostawy produktu, poinformować klienta o możliwości złożenia reklamacji. Trzeba również wskazać, że konsument ma prawo do wglądu, aktualizacji czy usunięcia danych osobowych.
W tym celu dobrze jest przywołać odpowiednią podstawę prawną, jeśli nie znamy się na obowiązującym prawie, to koniecznie trzeba skonsultować się z prawnikiem. On z pewnością przedstawi nam, do czego jesteśmy zobowiązani oraz wskaże odpowiednie ustawy, paragrafy, które o tym mówią. Więcej informacji w tym zakresie można znaleźć na https://rpms.pl/.