Wybór rodzaju paliwa jest odwiecznym dylematem każdego kierowcy, który korzysta z samochodu regularnie i dosyć często. Czym się kierować w wyborze pojazdu? Czy istotny jest tylko wygląd i marka? A może to, jaki system paliwowy w nim jest zainstalowany?
Zazwyczaj, przy wyborze nowego samochodu, zainteresowany kieruje się względami ekonomicznymi, a więc ilością spalania i rodzajem paliwa. Oczywiście, finanse są istotne, ale czy nie warto by było brać pod uwagę również jakości jazdy?
Z pewnością najtańszą opcją dla kierowców jest korzystanie z LPG, czyli z mieszaniny propanu i butanu. Średni koszt gazu to 2 zł netto. Instalacja gazowa w samochodzie okazuje się bardzo ekonomiczna, ale posiada również swoje minusy. Po pierwsze, źle dobrana instalacja gazowa może obniżyć moc silnika. Po drugie, wymaga ona odpowiedniego eksploatowania. Mimo to, wiele osób stara się wybierać takie środki komunikacji, które posiadają mechanizm LPG lub też decydują się na jego instalacje.
W kontekście benzyny, czyli popularnej w Polsce 95-tki sytuacja jest zdecydowanie inna. Różnica tkwi przede wszystkim w cenie. Obecnie jej wartość jest dwukrotnie wyższa, niż LPG. Oznacza to, że jazda jest droższa. Jeśli chodzi o jakość przemieszczania się, to nie zdiagnozowano radykalnych dysproporcji. Koszty mogą się zdecydowanie różnic w przypadku wady, zużycia silnika.
Ostatni rodzaj paliwa, czyli olej napędowy, potocznie zwany dieslem posiada wiele pozytywnych cech. Użytkownicy tego typu silników uważają, że jazda jest zdecydowanie płynna i moc silnika się znacząco wydłuża. Trzeba jednak pamiętać o obserwacji obrotów silnika i najlepiej jeździć na tych najniższych. Dzisiejszy koszt 1 l oleju napędowego to nieco ponad 4 złote, jednakże stwierdzono, że komfort jazdy jest wart tej ceny. Minusem może być wysoki koszt naprawy silnika, w przypadku jego uszkodzenia.
ja jeżdzę na gaz, najlepiej myśle, koszta się zwróciły po instalacji