Digital Signage – co to jest?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wiele sieci sklepowych, galerii handlowych i innych podmiotów, które wymagają szeroko zakrojonej reklamy, korzysta z telebimów, sieci ekranów LCD, LED czy infokiosków. Przy obecnym poziomie technologii podstawą sprawnego działania reklamy wykorzystującej podobne środki jest sprawnie działający system zarządzania.

Digital Signage to jeden z elementów komunikacji cyfrowej. Dla osoby nieorientującej się w temacie, pojęcie Digital Signage jest prawdopodobnie całkowicie obce. W bezpośrednim tłumaczeniu jest to “cyfrowe oznaczenie”. Jest to termin najczęściej stosowany w Stanach Zjednoczonych. Narrowcasting to jego odpowiednik, który jest częściej wykorzystywany na terenie Europy.  Pojęcie Digital Signage’u oznacza zintegrowany rodzaj zarządzania systemem nośników informacji – w danym przypadku jest to sieć różnego rodzaju wyświetlaczy (ekrany LED, LCD i tym podobne). Taka technologia pozwala na łatwą kontrolę nad każdym z ekranów z osobna. Osoba zarządzająca może w prosty sposób nadawać pożądane materiały na odpowiednio rozmieszczonych ekranach.

Przykłady wykorzystania Digital Signage

System składający się z ekranów oraz odpowiedniego programu z interfejsem umożliwiającym kontrolę wyświetlanych treści to znakomite narzędzie do wykorzystania na przykład w galeriach handlowych. Ekrany rozwieszone na zewnątrz budynku mogą reklamować najnowszą ofertę produktów znajdujących się wewnątrz. Natomiast wyświetlacze umieszczone w korytarzach mogą prezentować reklamy powiązane z ofertą najbliższych sklepów. W razie wystąpienia groźnej dla klientów sytuacji Digital Signage można również wykorzystać do wyświetlenia informacji, w jaki sposób szybko wydostać się z budynku.

Innym przykładem wykorzystania może być sieć sklepów obuwniczych. W tego typu miejscach oferta zmienia się z dnia na dzień, a nowe reklamy i okazje pojawiają się codziennie. Jeszcze kilka lat temu oznaczało to, że reklama nowej oferty musiała zostać wydrukowana i powieszona przez pracowników. Wiązało się to z dodatkowymi obowiązkami i przede wszystkim kosztami związanymi z wydrukiem oraz dostarczeniem reklam do wszystkich punktów sprzedażowych. Dzisiaj dzięki Digital Signage wszystko odbywa się przy pomocy cyfrowego systemu. Jest to znacznie mniej kosztowne i nie wymaga zużywania dużych ilości papieru drukarskiego, więc stanowi jednocześnie znacznie bardziej ekologiczne rozwiązanie. Więcej informacji można znaleźć na http://tdcpolska.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jaką kawę wybrać do ekspresu?
Jaką kawę wybrać do ekspresu?
Własny ekspres do kawy to spełnienie marzeń każdego miłośnika tego aromatycznego naparu. Warto jednak zwrócić uwagę na to, jaki rodzaj […]
W jakim celu wykonuje się pomiary elektryczne?
W jakim celu wykonuje się pomiary elektryczne?
Domy jednorodzinne, obiekty handlowe, zakłady przemysłowe i inne budynki użytkowe w większości są wyposażone w kompleksową instalację elektryczną. Powinna być […]
Jak zagospodarować przestrzeń ogrodu?
Jak zagospodarować przestrzeń ogrodu?
Chyba każdy z nas uwielbia przebywać w swoim ogrodzie. Jest on dla nas przestrzenią zapewniającą spokój i odpoczynek. Poza tym […]