Digital Signage – co to jest?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wiele sieci sklepowych, galerii handlowych i innych podmiotów, które wymagają szeroko zakrojonej reklamy, korzysta z telebimów, sieci ekranów LCD, LED czy infokiosków. Przy obecnym poziomie technologii podstawą sprawnego działania reklamy wykorzystującej podobne środki jest sprawnie działający system zarządzania.

Digital Signage to jeden z elementów komunikacji cyfrowej. Dla osoby nieorientującej się w temacie, pojęcie Digital Signage jest prawdopodobnie całkowicie obce. W bezpośrednim tłumaczeniu jest to “cyfrowe oznaczenie”. Jest to termin najczęściej stosowany w Stanach Zjednoczonych. Narrowcasting to jego odpowiednik, który jest częściej wykorzystywany na terenie Europy.  Pojęcie Digital Signage’u oznacza zintegrowany rodzaj zarządzania systemem nośników informacji – w danym przypadku jest to sieć różnego rodzaju wyświetlaczy (ekrany LED, LCD i tym podobne). Taka technologia pozwala na łatwą kontrolę nad każdym z ekranów z osobna. Osoba zarządzająca może w prosty sposób nadawać pożądane materiały na odpowiednio rozmieszczonych ekranach.

Przykłady wykorzystania Digital Signage

System składający się z ekranów oraz odpowiedniego programu z interfejsem umożliwiającym kontrolę wyświetlanych treści to znakomite narzędzie do wykorzystania na przykład w galeriach handlowych. Ekrany rozwieszone na zewnątrz budynku mogą reklamować najnowszą ofertę produktów znajdujących się wewnątrz. Natomiast wyświetlacze umieszczone w korytarzach mogą prezentować reklamy powiązane z ofertą najbliższych sklepów. W razie wystąpienia groźnej dla klientów sytuacji Digital Signage można również wykorzystać do wyświetlenia informacji, w jaki sposób szybko wydostać się z budynku.

Innym przykładem wykorzystania może być sieć sklepów obuwniczych. W tego typu miejscach oferta zmienia się z dnia na dzień, a nowe reklamy i okazje pojawiają się codziennie. Jeszcze kilka lat temu oznaczało to, że reklama nowej oferty musiała zostać wydrukowana i powieszona przez pracowników. Wiązało się to z dodatkowymi obowiązkami i przede wszystkim kosztami związanymi z wydrukiem oraz dostarczeniem reklam do wszystkich punktów sprzedażowych. Dzisiaj dzięki Digital Signage wszystko odbywa się przy pomocy cyfrowego systemu. Jest to znacznie mniej kosztowne i nie wymaga zużywania dużych ilości papieru drukarskiego, więc stanowi jednocześnie znacznie bardziej ekologiczne rozwiązanie. Więcej informacji można znaleźć na http://tdcpolska.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Wózek inwalidzki elektryczny – jakie ma plusy?
Wózek inwalidzki elektryczny – jakie ma plusy?
To prawda, że elektryczne wózki inwalidzkie są drogie, ale zalety, które oferują sprawiają, że są warte tych pieniędzy. Zalety elektrycznych […]
Jakie zalety przemawiają za zakupem węgla w ramach opału?
Jakie zalety przemawiają za zakupem węgla w ramach opału?
Węgiel jest obecnie bardzo niedocenianym rodzajem opału. Pomimo kilku wad ma on liczne zalety, powodujące, że kotły używające tego surowca, […]
Jakie cenne właściwości prozdrowotne zawiera siara bydlęca?
Jakie cenne właściwości prozdrowotne zawiera siara bydlęca?
Colostrum bovinum to wydzielina gruczołów mlecznych krów wyróżniająca się unikalnym składem. Jako pierwszy pokarm nowonarodzonego potomstwa dostarcza mu wielu substancji […]