Digital Signage – co to jest?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wiele sieci sklepowych, galerii handlowych i innych podmiotów, które wymagają szeroko zakrojonej reklamy, korzysta z telebimów, sieci ekranów LCD, LED czy infokiosków. Przy obecnym poziomie technologii podstawą sprawnego działania reklamy wykorzystującej podobne środki jest sprawnie działający system zarządzania.

Digital Signage to jeden z elementów komunikacji cyfrowej. Dla osoby nieorientującej się w temacie, pojęcie Digital Signage jest prawdopodobnie całkowicie obce. W bezpośrednim tłumaczeniu jest to “cyfrowe oznaczenie”. Jest to termin najczęściej stosowany w Stanach Zjednoczonych. Narrowcasting to jego odpowiednik, który jest częściej wykorzystywany na terenie Europy.  Pojęcie Digital Signage’u oznacza zintegrowany rodzaj zarządzania systemem nośników informacji – w danym przypadku jest to sieć różnego rodzaju wyświetlaczy (ekrany LED, LCD i tym podobne). Taka technologia pozwala na łatwą kontrolę nad każdym z ekranów z osobna. Osoba zarządzająca może w prosty sposób nadawać pożądane materiały na odpowiednio rozmieszczonych ekranach.

Przykłady wykorzystania Digital Signage

System składający się z ekranów oraz odpowiedniego programu z interfejsem umożliwiającym kontrolę wyświetlanych treści to znakomite narzędzie do wykorzystania na przykład w galeriach handlowych. Ekrany rozwieszone na zewnątrz budynku mogą reklamować najnowszą ofertę produktów znajdujących się wewnątrz. Natomiast wyświetlacze umieszczone w korytarzach mogą prezentować reklamy powiązane z ofertą najbliższych sklepów. W razie wystąpienia groźnej dla klientów sytuacji Digital Signage można również wykorzystać do wyświetlenia informacji, w jaki sposób szybko wydostać się z budynku.

Innym przykładem wykorzystania może być sieć sklepów obuwniczych. W tego typu miejscach oferta zmienia się z dnia na dzień, a nowe reklamy i okazje pojawiają się codziennie. Jeszcze kilka lat temu oznaczało to, że reklama nowej oferty musiała zostać wydrukowana i powieszona przez pracowników. Wiązało się to z dodatkowymi obowiązkami i przede wszystkim kosztami związanymi z wydrukiem oraz dostarczeniem reklam do wszystkich punktów sprzedażowych. Dzisiaj dzięki Digital Signage wszystko odbywa się przy pomocy cyfrowego systemu. Jest to znacznie mniej kosztowne i nie wymaga zużywania dużych ilości papieru drukarskiego, więc stanowi jednocześnie znacznie bardziej ekologiczne rozwiązanie. Więcej informacji można znaleźć na http://tdcpolska.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W jakim stroju będziesz czuł się najbardziej komfortowo podczas biegu?
W jakim stroju będziesz czuł się najbardziej komfortowo podczas biegu?
Bielizna dla biegacza Strój biegacza powinien być wygodny i dostosowany do panujących warunków atmosferycznych. Jeszcze do niedawna specjaliści zalecali zakładać […]
Jak skutecznie reklamować swoje produkty?
Jak skutecznie reklamować swoje produkty?
Promowanie swoich usług oraz produktów to podstawa udanej sprzedaży. Dlatego wielu przedsiębiorców szuka skutecznych sposobów na kampanię marketingową. Szczególnie że […]
Jak wybrać odpowiednie oprawki?
Jak wybrać odpowiednie oprawki?
Nad wyborem oprawek do okularów warto mocno się zastanowić i zakupu dokonać z głową. Dla wielu ludzi jest to nie […]