Internet jest obecnie coraz częściej postrzegany przez firmy jako naturalne pole ich działania. Wybuch pandemii przyspieszył jedynie procesy, które widoczne były od dawna – wzrost znaczenia handlu w sieci czy usług, świadczonych na odległość. Jak jednak dostosować do obecnych warunków niewielką firmę?
Pierwszą i najważniejsza czynnością, jaką powinien wykonać przedsiębiorca, chcący zaistnieć w wirtualnym świecie, jest stworzenie własnej witryny. Jest ona swoistą wizytówką firmy. Bardzo często przedsiębiorstwa, które nie posiadają swojej własnej strony internetowej (lub posiadają jedynie niewielką lub niestarannie wykonana witrynę-wizytówkę) postrzegane są jako mało wiarygodni kontrahenci – warto więc zainwestować w taką formę promocji.
Jeżeli nasze produkty mogą być sprzedawane wysyłkowo- warto postarać się o własne rozwiązanie do e-handlu (na rynku dostępne są różne przydatne do tego platformy). Reklamę zapewnić nam mogą kampanie google adwords dla firm – jedno z najpotężniejszych obecnie narzędzi reklamowych, dzięki któremu możemy zapłacimy wyłącznie za efekty (np. kliknięcia w reklamę, przekierowujące do naszej witryny). Rozwiązania te są dodatkowo bardzo elastyczne – można je dostosować do własnych potrzeb.