Market dłużników – jak go wyszukać?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W internecie działa wiele płatnych i darmowych rejestrów dłużników. Są to specjalne bazy danych, w których możemy szybko i skutecznie zweryfikować wiarygodność konkretnego kontrahenta, klienta czy dostawcy. W ten sposób unikniemy problemów wynikłych z chybionych decyzji biznesowych, co w konsekwencji pozwoli nam zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Dodajmy, że na stronach wspomnianych rejestrów często dostępny jest też market dłużników, gdzie bez problemu wystawimy na sprzedaż albo kupimy wierzytelność.

Procedura banalnie prosta

Szacuje się, że obecnie ogólne zadłużenie Polaków wynosi nawet 70 mld złotych, co jest kwotą zatrważająco wysoką. Na szczęście w sieci funkcjonuje co najmniej sześć głównych baz dłużników (np. Big InfoMonitor, Krajowy Rejestr Długów i Biuro Informacji Kredytowej), a także wiele pomniejszych rejestrów, zawierających informacje na temat zaległych zobowiązań finansowych. Pozwalają one szybko sprawdzić, czy dany podmiot zasługuje na zaufanie i bycie naszym partnerem biznesowym.

Co istotne, korzystanie z tych stron jest niezwykle nieskomplikowane. Jeśli weryfikacja dotyczy nas samych, wówczas należy zalogować się, a następnie podać swój NIP albo “pesel”. Istnieje zawsze możliwość pobrania za darmo szczegółowego raportu, ale zazwyczaj można to zrobić tylko raz na sześć miesięcy. Z kolei w sytuacji, gdy zależy nam na znalezieniu informacji o zaległościach innej osoby lub podmiotu gospodarczego, powinniśmy w specjalnym polu wyszukaj dłużnika wpisać jego podstawowe dane – imię i nazwisko, dokładną lub szczątkową nazwę firmy oraz miejscowość. To w zupełności wystarczy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Co należy wiedzieć przed wydaniem własnej książki?
Co należy wiedzieć przed wydaniem własnej książki?
Napisanie własnej książki to z pewnością zadanie długotrwałe i wymagające. Nie mniej trudne jest jednak jej wydanie, na które to […]
Moda i ekologia – jak je połączyć?
Moda i ekologia – jak je połączyć?
Coraz większa świadomość ekologiczna sprawia, że pilnie przyglądamy się, jak samodzielnie możemy wspomóc środowisko naturalne, ale też jak zachowują się […]
W jakim celu jest wykonywany rezonans magnetyczny?
W jakim celu jest wykonywany rezonans magnetyczny?
Rezonans magnetyczny to jedna z technik diagnostyki obrazowej stosowana w diagnostyce wielu chorób. Wykorzystuje on właściwości magnetyczne cząsteczek wody, które […]