Obecnie zakupy online stały się niezwykle popularne. Większość osób ma już dostęp do Internetu i chętnie korzysta z niego w celu dogodnego oraz tańszego zamawiania różnych produktów. Osoby mające pomysł na biznes związany ze sprzedażą, mają dzięki temu okazję do rozwinięcia działalności, bez konieczności otwierania stacjonarnego punktu. Na dalszym etapie zajmowania się sprzedażą internetową, pomocny będzie fulfillment. Czym dokładnie jest i co przemawia za zdecydowaniem się na takie działanie?
Początek działalności takich sklepów opiera się zwykle na jednoosobowej firmie, więc na samym początku to właściciel może zajmować się przyjmowaniem zamówień, ich kompletowaniem czy wysyłaniem. W trakcie rozwoju przedsiębiorstwa, trudno jednak sprostać w takiej sytuacji rosnącej liczbie zleceń. Właśnie wtedy pomocny będzie fulfillment dla sklepu internetowego, związany z przekazaniem zadań logistycznych zewnętrznej firmie, specjalizującej się w działaniach z tego obszaru. Taki podwykonawca może wtedy przejąć na siebie część lub całość procesu obsługi zamówień – od magazynowania produktów, przez ich pakowanie, po wysyłanie do klientów.
Przede wszystkim można dzięki temu uniknąć sytuacji, w której sprzedawca nie nadąży z obsługą rosnącej liczby zamówień. Jest to zatem rozwiązanie pozwalające uniknąć zastojów w rozwoju sklepu internetowego. Właściciel firmy zajmującej się sprzedażą online zaoszczędzi także czas, a często i pieniądze, związane choćby z koniecznością wynajęcia powierzchni magazynowej. Widoczny będzie również efekt skali. Tacy operatorzy logistyczni są zwykle w stanie wynegocjować o wiele lepsze stawki za opakowania czy przesyłki kurierskie, niż same osoby prowadzące jednoosobową działalność.