Bycie producentem jakiegoś towaru to nie tylko przyjemności i zyski, ale też obowiązki. Towar, który produkujemy zanim trafi do sklepu, musi być odpowiednio do tego przygotowany. Poza oczywistymi wymaganiami różnych instytucji, na przykład Urzędu Ochrony Konsumenta, czy sanepidu, liczą się też potrzeby i oczekiwania klienta. Ten dzisiaj jest już o wiele bardziej świadomy niż kiedyś i chce, by na opakowaniu, w które zapakowany jest produkt widniały wszystkie informacje o jego pochodzeniu.
Na etykiecie powinna znajdować się informacja, skąd pochodzi dany towar i w jakim kraju go wyprodukowano. Etykieta powinna zawierać też informację o bezpieczeństwie używania produktu i ewentualnych zagrożeniach z tego wynikających. Muszą być także widoczne dane firmy, która wytworzyła dany produkt, najlepiej wraz z numerem telefonu do działu obsługi klienta oraz pełnym adresem.
Jeszcze większe wymogi są stawiane przed producentami jedzenia i produktów spożywczych. Producent opakowań powinien zawrzeć na nim cały skład produktu oraz wartości odżywcze. Jest to niezbędne, ponieważ każdy produkt spożywczy musi mieć na swojej etykiecie takie dane, z powodu wymogów prawnych.
Profesjonalna etykieta powinna być też dobrze wykonana pod kątem estetycznym. Logotyp naszej firmy to niemal obowiązek, ale musimy też pamiętać, by opakowanie było spójne kolorystycznie. Dobrze, aby litery na naszym opakowaniu były duże i czytelne, a ich kolor odróżniał się od tła w zdecydowany sposób. Jesteśmy przecież dumnymi producentami dobrego produktu i nie mamy nic do ukrycia przed klientem.